Fund (friend) raising pro AIR House

 

 

 

 

 

10/01/2014 - Financování AIR House bylo velkou výzvou a zaměstnávalo nás po celou dobu trvání našeho projektu. Plán na získávání finančních prostředků byl i součástí přihlášky do soutěže Solar Decathlon. Hned na začátku jsme se rozhodli, že na fundraising nenajmeme žádnou specializovanou agenturu, ale zkusíme se s touto, pro nás architekty, novou činností poprat sami.

Ještě před prvními návrhy soutěžního domu jsme oslovili odborníka, který v Českém centru fundraisingu školí neziskové organizace: Budete potřebovat jednoho generálního, tři hlavní partnery a asi tak deset partnerů, kteří vám pokryjí minimálně dvě třetiny rozpočtu. Pak můžete začít oslovovat sponzory s desetitisícovými příspěvky. Byl podzim 2011, podle titulků ekonomických zpráv nabírala hospodářská krize druhý dech a realita fundraisingu pro AIR House se pohybovala v částkách o jednu nulu menších.

Jedním z prvních velkých partnerů, které jsme pro náš projekt získali, byla Hypotéční banka. Její flexibilita, profesionální a vstřícný přístup, se kterým pomáhá financovat bydlení svých klientů, byly hodnoty, které nám v našich fundraisingových začátcích dodali optimismus a potvrdily smysluplnost našeho projektu. Motto Hypotéční banky „Zkraťte si cestu domů“ pomohlo i AIR House na jeho dlouhé cestě do Kalifornie.